HANDELSBETINGELSER
Handelsbetingelserne er sidst opdateret d. 11/04/2023
Generelle oplysninger
Klassik - Moderne Møbelkunst A/S
CVR: 20175885
Bredgade 3, 1260 København K
Tlf. 33 33 90 60
Mail: klassik@klassik.dk
Bestilling & betaling
Du kan foretage et køb ved at klikke på ’Læg i kurv’ på produktet i webshoppen. Når du har samlet de ønskede varer, skal du derefter godkende din bestilling i indkøbskurven øverst til højre på hjemmesiden. Ved godkendelsen guider vi dig step-by-step til at foretage købet. Du kan betale med Dankort, Visa eller MasterCard. Når du har lagt en bestilling, modtager du en ordrebekræftelse via. den E-mail, som du har oplyst os. Herefter behandler vi din ordre.
Pengene trækkes først fra dit kort, når varen afsendes.
Priser
Alle priser er inkl. moms, inkl. skatter og afgifter angivet i danske kroner, medmindre du vælger en anden valuta, som for eksempel euro. Bemærk, KLASSIK handler med brugtmoms. Gebyr fra PBS betaler vi for dig, når du køber via. webshoppen.
Fragt & levering
I KLASSIK har vi stor erfaring med fragt i både ind- og udland, hvorfor vi altid kan være behjælpelige med dette. Prisen for levering varierer fra vare til vare, men lægger du en vare i kurven, giver vi dig et overslag på en fragtpris til dit nærområde. Prisen kan ændre sig ved køb af flere varer, ved levering til ikke-brofaste øer og ved andre omstændigheder. Hvis prisen ændrer sig, vil du få besked om dette. En levering vil, medmindre andet er aftalt, ske med én person på bilen, som vil levere til fortovskant.
Har du bestemte ønsker til levering, såsom indbæring, så giv besked til os på support@klassik.dk. Bemærk, at det kan ændre fragtprisen.
Mindre forsendelser
Ved mindre forsendelser bruger vi PostNord eller GLS, hvor du kan forvente levering inden for en 5 hverdage i Danmark og 14 dage til udlandet alt efter lokation. Bemærk dog, at der i tilfælde af ekstra travlhed kan forekomme længere leveringstid. Vi sender altid ordren hurtigst muligt.
Større forsendelser
Ved større og tungere varer sender vi din ordre med et fragtfirma. Har vi varen på lager, så kan leveringstiden være op til 3 uger. Har vi ikke varen på lager (såsom varer på leveringstid, som vil fremgå på produktet), så vil denne leveringstid være udover de op til 3 uger. Bemærk venligst, at fragtmanden leverer din ordre til kantsten, medmindre andet er aftalt.
KLASSIK tager ikke ansvar for evt. told og/eller andre afgifter, som måtte blive pålagt varer eller forsendelser, der er købt og sendt fra os.
Afhentning
Ønsker du at afhente en købt vare, kan dette gøres i alle vores forretninger. Du bedes informere os, hvis du ønsker at afhente samt hvilken forretning, du ønsker at afhente i.
Ordrer kan afhentes i følgende forretninger efter aftale:
KLASSIK FLAGSHIP STORE
Bredgade 3, 1260 København K
Mail: klassik@klassik.dk
Telefon: (+45) 33 33 90 60 (tast 1)
KLASSIK WAREHOUSE
Amager Landevej 233, 2770 Kastrup (bygning 9)
Mail: warehouse@klassik.dk
Telefon: (+45) 33 33 90 60 (tast 2)
Varer på leveringstid
Vi har mange produkter, som har en leveringstid. Dette er ofte, da møblet først skal polstres inden møblet er klart til dig. Nogle produkter vil have vist en nøjagtig leveringstid og andre vil det ikke være vist på produktet, men blive informeret af en ekspedient, når din ordre er modtaget og behandles.
Returnering & fortrydelsesret
Der er 14 dages fortrydelsesret på almindelige varer købt via. vores webshop. De 14 dage gælder fra du har modtagen varen. Hvis varen modtages i samme stand, som da varen blev købt, tilbagebetales det fulde beløb for varen til betalers konto ved returmodtagelse. Hvis varen er skadet eller ser ud til at have været brugt udover, hvordan forbrugeren ellers ville have behandlet varen i en butik, forbeholder KLASSIK sig retten til at fratrække et beløb tilsvarende værdiforringelsen.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal sendes til os på mail support@klassik.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Vælger du at benytte dig af din fortrydelsesret, skal du selv afholde udgifterne til fragt, når du sender varen retur. KLASSIK forbeholder sig retten til ikke at modtage pakker, der er sendt pr. efterkrav.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Større varer og møbler kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Her må varen tilbagesendes med fragtmand. Prisen for returnering med fragtmand afhænger af varerne og mængden, men starter fra ca. 600,- DKK.
Ved returnering af en vare beder vi dig sørge for, at varen er forsvarligt emballeret, så der ikke sker fragtskader.
Forbehold for fejl
Vi tager forbehold for fejl på vores hjemmeside, som kan inkludere skrevne leveringstider, fejl i priser og lagerstatus af varer. Da vi handler med brugte varer og mange unikke ting, så kan vi ikke altid garantere, at et produkt er blevet opdateret på hjemmesiden straks efter, at produktet, eksempelvis, er solgt i en af vores fysiske forretninger, blevet flyttet til en anden lokation eller noget tredje. Er du i det mindste i tvivl om noget vedrørende vores produkter, kan du altid kontakte os.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.
Bemærk, at du ikke kan få leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb, medmindre andet er aftalt.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Såfremt du har bestilt eller aftalt levering og dette er igangsat, inden du har gjort brug af din fortrydelsesret, vil dette beløb ikke blive refunderet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
KLASSIK WAREHOUSE
Amager Landevej 233, 2770 Kastrup (bygning 9)
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Fortrydelses- og returret gælder ikke ved følgende:
- Køb i forretning
- Specialfremstillede varer som er tilpasset individuelt til kunden
Skulle du have spørgsmål til ovenstående, kan du altid kontakte os på support@klassik.dk.
Reklamation
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere hurtigst muligt efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Amager Landevej 233, 2770 Kastrup (bygning 9)
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Personlige oplysninger
For at kunne sende varer til dig registrerer vi dit navn, adresse, telefonnummer og E-mail-adresse. Oplysningerne behandles fortroligt og videregives eller sælges ikke til tredjemand.
Personoplysningerne registreres hos Klassik - Moderne Møbelkunst A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på Klassik.dk er Niklas Søgaard på support@klassik.dk.
Som registreret hos Klassik - Moderne Møbelkunst A/S, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: support@klassik.dk.
Brugte varer
Trods vores varer kan fremstå nye, så er største af vores sortiment brugte varer.
Derfor skal du være opmærksom på, at de fleste ting er unikke i hver sin form. De kan variere i patina og stand. Derudover betrækker vi også møbler om, hvor der kan forekomme variationer i både læder- og stoftyper. Dette er ikke en fejl, men blot bevidner ægtheden af naturmaterialerne.
Kontakt
Vi kan til enhver tid kontaktes på klassik@klassik.dk.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Niklas på support@klassik.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr.